Arbejdsnedlæggelsen lørdag d. 18/6 2011
Efter lørdagens
arbejdsnedlæggelse, har de time lønnede på B1 udformet et skriv om de
problemer der var årsag til at de valgte at nedlægge arbejdet lørdag d.18/6
2011
det er aftalt med
ledelsen på GG at de 3 tillidsmænd sætter sig sammen med Flemming Gustavsen
og Sats mandag d.20/6 2011 kl. 09.00 for at finde en løsning så vi ikke
havner i samme situation igen, vi vil hurtigst muligt vende tilbage med de
tiltag vi tager.
Herunder beskrives
de problemer man genne vil have ændret.
Mvh
Tillidsrepræsentant
Jens O S Larsen
DTKGG
B1
VASKEHAL:
1.
sæson ansatte antal
a.
7-8 stk. – matcher
produktionen
2.
tilkaldere
a.
Især efter de nye
tiltag på ren side
3.
Mangel på feeder som
skal supplere ren side
a.
Underbemandet køkken
4.
Flere fastansatte på
de 4 hold
PAKKERI:
Problemer:
Vi føler meget pres pg.a.:
·
Mangler folk
·
Morgenholdet laver
aftenhold’s arbejde og aftenholdet laver morgenholdet’s arbejde pg.a. –
produktionen er bagud
·
Mangler varer…. Vi
spilder vores tid med at samle alle de ting vi skal bruge
·
For lidt plads
·
Liftvogn ?
·
CI folk taler ikke
pænt til medarbejdere
·
Dårlig kommunikation
xx
1.
Flere hænder
2.
Langt bedre dialog
mellem alle led.
3.
Indretning af afdeling
PRODUKTION
·
Mangel af varer
·
Mere bordplads
·
Flere hænder
·
Løftevogne til grå
kasser
·
Samarbejde med
projekter og os
·
Opdatering af
bøger-oplæg
·
Der kommer flere
kunder, men der kommer ikke mere plads
·
Indkøbere har ikke
styr på hvad vi har og hvad vi mangler.
XX
Vi kan
ikke få varer frem. Vi har fået et nyt system at arbejde efter, men vi kan ikke
arbejde efter det, når der ikke er folk nok. Det betyder at vi altid er bagud,
og bliver irriterede og stressede. Vi har ikke nok plads at arbejde på. Vi
spilder tid på at lede efter grej og varer.
B2
Arbejdsnedlæggelsen lørdag d.18-06-2011.
Efter arbejdsnedlæggelsen i
lørdags, har de timelønnede udformet et skriv om de problemer der var årsag til
arbejdsnedlæggelsen B2.
Listen var lang, men her er
nogle vigtige punkter vi har valgt først at få rettet op på.
Ledelsen vil gerne have en
produktionsplanlægning dag for dag.
Uge for uge. Måned for
måned. For derefter at optimere turnene så de svarer til behovet.
B2- punkter til hurtig
løsning.
1.
Sæsonansatte hurtig på plads i samtlige afdelinger.
2.
Basis-møder hver mdr. skal op at køre.
3.
Funktionærer der laver timelønnet arbejde, skal stoppes øjeblikkeligt.
4.
Kantineproblemer skal løses her og nu, med hensyn til mængden af mad og
kvaliteten. Ønsket var også at have faste afløsere, ved kantinepersonalets
fravær, Kantineudvalget arbejder med sagen.
5.
Plance med billede og navn af vores chefer og HR-afdeling.
Resten af punkterne vil vi tage op efterfølgende. Her er nogle af de punkter der
blev nævnt.
Udlån som medfører dårlig bemanding og behandling.
Info i kantinerne generelt.
Produktionsområderne. For få hænder-Konstant varemangel-Fejl i labels.
Arbejde alene – det sikkerhedsmæssige i en del afdelinger.
Samt få gang i information og forbedre kommunikation.
Vil gerne evaluere på punkterne i næste uge, som er uge 26 for at få klarhed om
der er tiltag til løsning på problemerne.
Mvh.
Tillidsrepræsentant
Allan V. V. Mørch.
|