Arbejdsnedlæggelsen lørdag d. 18/6 2011

Efter lørdagens arbejdsnedlæggelse, har de time lønnede på B1 udformet et skriv om de problemer der var årsag til at de valgte at nedlægge arbejdet lørdag d.18/6 2011

det er aftalt med ledelsen på GG at de 3 tillidsmænd sætter sig sammen med Flemming Gustavsen og Sats mandag d.20/6 2011 kl. 09.00 for at finde en løsning så vi ikke havner i samme situation igen, vi vil hurtigst muligt vende tilbage med de tiltag vi tager.

Herunder beskrives de problemer man genne vil have ændret.

Mvh
Tillidsrepræsentant
Jens O S Larsen
DTKGG

 

B1

VASKEHAL:     

1.       sæson ansatte antal

a.  7-8 stk. – matcher produktionen

2.       tilkaldere

a.  Især efter de nye tiltag på ren side

3.       Mangel på feeder som skal supplere ren side

a.  Underbemandet køkken

4.       Flere fastansatte på de 4 hold

PAKKERI:

Problemer:
Vi føler meget pres pg.a.:

·         Mangler folk

·         Morgenholdet laver aftenhold’s arbejde og aftenholdet laver morgenholdet’s arbejde pg.a. – produktionen er bagud

·         Mangler varer…. Vi spilder vores tid med at samle alle de ting vi skal bruge

·         For lidt plads

·         Liftvogn ?

·         CI folk taler ikke pænt til medarbejdere

·         Dårlig kommunikation

xx

1.       Flere hænder

2.       Langt bedre dialog mellem alle led.

3.       Indretning af afdeling

 PRODUKTION

·    Mangel af varer

·    Mere bordplads

·    Flere hænder

·    Løftevogne til grå kasser

·    Samarbejde med projekter og os

·    Opdatering af bøger-oplæg

·    Der kommer flere kunder, men der kommer ikke mere plads

·    Indkøbere har ikke styr på hvad vi har og hvad vi mangler.

 XX

Vi kan ikke få varer frem. Vi har fået et nyt system at arbejde efter, men vi kan ikke arbejde efter det, når der ikke er folk nok. Det betyder at vi altid er bagud, og bliver irriterede og stressede. Vi har ikke nok plads at arbejde på. Vi spilder tid på at lede efter grej og varer.

 

B2

Arbejdsnedlæggelsen lørdag d.18-06-2011.

 

Efter arbejdsnedlæggelsen i lørdags, har de timelønnede udformet et skriv om de problemer der var årsag til arbejdsnedlæggelsen B2.

 

Listen var lang, men her er nogle vigtige punkter vi har valgt først at få rettet op på.

 

Ledelsen vil gerne have en produktionsplanlægning dag for dag.

Uge for uge. Måned for måned. For derefter at optimere turnene så de svarer til behovet.

 

B2- punkter til hurtig løsning.

 

1.                   Sæsonansatte hurtig på plads i samtlige afdelinger.

2.                   Basis-møder hver mdr. skal op at køre.

3.                   Funktionærer der laver timelønnet arbejde, skal stoppes øjeblikkeligt.

4.                   Kantineproblemer skal løses her og nu, med hensyn til mængden af mad og kvaliteten. Ønsket var også at have faste afløsere, ved kantinepersonalets fravær, Kantineudvalget arbejder med sagen.

5.                   Plance med billede og navn af vores chefer og HR-afdeling.

 

Resten af punkterne vil vi tage op efterfølgende. Her er nogle af de punkter der blev nævnt.

 

Udlån som medfører dårlig bemanding og behandling.

Info i kantinerne generelt.

Produktionsområderne. For få hænder-Konstant varemangel-Fejl i labels.

Arbejde alene – det sikkerhedsmæssige i en del afdelinger.

Samt få gang i information og forbedre kommunikation.

 

Vil gerne evaluere på punkterne i næste uge, som er uge 26 for at få klarhed om der er tiltag til løsning på problemerne.

  

Mvh.

Tillidsrepræsentant

Allan V. V. Mørch.